Allmänna villkor
Försäljning- & leveransvillkor
Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms på 25%.Frakt tillkommer på alla beställningar som ska skickas.
Beställning
Beställning av Enåsen Elektriska ABs produkter kan göras via www.garageinredning.se, e-post eller via telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mejl. Först när orderbekräftelse är mottagen av kund är beställningen bindande från Enåsen Elektriska ABs sida. I samband med beställning registrerar Enåsen elektriska AB dina uppgifter i ett kundregister. Vi kommer inte att lämna ut några uppgifter till andra företag.
Betalning
Vi använder faktura för privatpersoner från oss på Enåsen elektriska AB. Efter att du lagt en vara i varukorgen och gått vidare till kassan väljer du betalning. Det är inte möjligt att ange en faktureringsadress och en annan leveransadress. Om en faktura som utfärdats av Enåsen Elektriska AB inte betalas i tid tillkommer en påminnelseavgift på 60kr samt dröjsmålsränta på 12 % från förfallodagen. Om inte betalning har inkommit inom 7-dagar efter det att vi skickade ut påminnelsen kommer ärendet att skickas vidare till Inkasso. En förseningsersättning om 270 kronor utgår i samband med att ärendet lämnas vidare till Inkasso. Samtliga varor säljs med äganderättsförbehåll. Det innebär att varan tillhör säljaren/ Enåsen Elektriska AB till full likvid erlagts.
Leverans
Normal leveranstid inom Sverige är ca två till sju arbetsdagar, men vissa beställningar kan ta längre tid. Vid längre leveranstid informeras du via e-post. Mindre försändelser skickas till närmaste ombud för uthämtning. Paket över 20kg och gods på pall skickas direkt till er på den adress ni angivit som leveransadress. Vi packar ordern och meddelar därefter när den är skickad. Vi reserverar oss för att varor kan vara slutsålda och meddelar det i sådana fall via e-post.Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar eller borttappade sändningar beroende på fraktföretaget. Alla merkostnader för oss i form av terminal och returfrakt kostnader som uppstår genom att kunden inte har tagit emot sändningen kommer debiteras kunden. Terminal kostnader uppstår 4 dagar efter avisering och returfrakt efter 14 dagar.
Transportskador
Skador på emballaget KONTROLLERA EMBALLAGET NOGA VID LEVERANS! Om du noterar skador på emballaget är du skyldig att påtala det för DHLs chaufför, så att de noterar transportskadat emballage innan kvittens görs. Be chauffören att även göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. När du tar emot godset godkänner du i annat fall till DHL (genom din kvittens av godset) att det inte finns någon synlig emballageskada. Enåsen elektriska AB tar ej ansvar för synliga transportskador som inte anmälts till DHL vid leveranstillfället.Om godset efter uppackning konstateras vara skadat kontaktar du vår kundtjänst och anmäler skadan. Ej synlig transportskada Dolda transportskador ska anmälas omgående till vår Kundservice dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi bilder på skadans omfattning. Hur gör jag vid transportskada? Då skadeanmälan kräver en del undersökningsarbete ber vi dig att primärt använda mejl vid denna typ av ärende. Anmälan om transportskada skall alltid anmälas till oss inom 5 dagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt när du tar emot varan. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Felexpediering En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad
Restnoteringar Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den åter finns i lager. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas alla produkter när samtliga produkter finns för leverans. Vi gör normalt inga delleveranser. Vi tar kontakt med er om det skulle vara restnotering på ordern, så får ni välja om ni vill avbeställa eller vänta.
Ångerrätt/reklamation
Enåsen Elektriska AB tillämpar Distansavtalslagen. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.Du betalar själv returfrakten.Kontakta oss på 0722153715 eller jimmy@eeifab.se innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan återbetalas dina pengar.
Garanti
Vi tillämpar ett års garanti på samtliga produkter enligt konsumentköplagen. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.
Personuppgifter och cookies
Enåsen Elektriska AB garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister.
Kontakta i så fall oss.
Hur behandlar vi din personliga information?
Det kan du läsa om i vår integritetspolicy som du hittar här enåsenelektriska.se använder sig av cookies. Cookies är små textfiler som används för att ge våra besökare tillgång till vissa funktioner. En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid medan en session cookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är på webbplatsen. Denna cookie försvinner när besökaren stänger webbläsaren. Vi använder cookies för att förbättra sajten, hålla reda på vilka produkter besökaren lägger i varukorgen och för att kunna hantera besökarens köp. Om du inte vill använda dig av cookies kan du stänga av det i inställningar i din webbläsare. Observera att om du väljer att stänga av cookies så försvinner vissa funktioner på webbplatsen.
Reservation
Enåsen Elektriska AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Ändring av villkoren
Enåsen Elektriska AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen).
Force Majeure
Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Enåsen Elektriska AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Kontaktuppgifter
Enåsen Elektriska AB
Organisationsnummer: 559128-7346
Postadress: Storåsgatan 9, 667 33 Forshaga
Telefon 0722153715
E-post: jimmy@eeifab.se
Uppdaterades senast 2024-01-29